Przejdź do głównej zawartości

Wymień znane Ci rodzaje analiz/ Analiza SWOT


Wymień znane Ci rodzaje analiz. 

Odpowiedź nie jest jakaś super rozbudowana, bo mamy tylko wymienić rodzaje analiz, więc nie ma co tu za dużo się rozwodzić 😉 Kolejność jest zupełnie losowa.

ü  Analiza porównawcza
ü  Analiza reguł biznesowych
ü  Analiza decyzji
ü  Analiza dokumentów
ü  Analiza interfejsu
ü  Lesson Learned Process
ü  Analiza wymagań niefunkcjonalnych
ü  Analiza ryzyka
ü  Analiza śledzenia zmian
ü  Analiza
ü  Analiza potrzeb
ü  Analiza przypadków użycia
ü  Analiza SWOT
ü  Analiza przyczyn
ü  Burza Mózgów
ü  Modelowanie
ü  Prototypowanie

Jedną z analiz, na którą warto zwrócić szczególną uwagę to Analiza SWOT ( warto zwrócić uwagę, ponieważ pojawia się na „liście 99”). 


W jaki sposób wykonuje Pani analizę SWOT

Znalazłam bardzo dobry artykuł, który super dokładnie opisuje jak należy podejść do Analizy SWOT, ja w trakcie pisania posta wybrałam tylko te zagadnienia, które chciałabym krótko przedstawić na ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej . 
Więcej szczegółów znajdziecie tu: Jak napisać Analizę SWOT

Analiza SWOT jest analizą strategiczną organizacji, która (w telegraficznym skrócie) polega na znalezieniu mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa i skonfrontowaniu ich z otoczeniem.

Skrót SWOT pochodzi od 4 angielskich słów:

Strenght – mocne strony
Weaknesses – Słabe strony
Opportunities – Szanse
Threets – Zagrożenia




Kroki, które należy pokonać podczas analizy SWOT to:

ü  Zapoznanie się z charakterystyką firmy,
ü  Poznanie reguł biznesowych
ü  Określenie celu i misji firmy
ü  Identyfikacja Mocnych Stron, Słabych stron, Szans i Zagrożeń
o   Odpowiedni opis czynników
o   Ustalenie skali wystąpienia poszczególnych czynników
o   Ustalenie rangi poszczególnych czynników
o   Wybranie istotnych czynników
ü  Wyciągnięcie wniosków
ü  Dobranie odpowiedniej strategii




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak Pani przeprowadza analizę? Pytania rekrutacyjne na Analityka Biznesowego

Na moim ulubionym  blogu o analizie znajduje się post z 99 pytaniami, które mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko analityka biznesowo/systemowego. Przejdź do pytań   Od dziś będę opracowywać pytania znajdujące się na tej liście, co w konsekwencji pozwoli mi na sporządzenie obszernego materiału, który ułatwi przygotowanie się do skomplikowanego procesu rekrutacyjnego.   Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że ile firm tyle różnych procesów i pytań kwalifikacyjnych, ale zagadnienia znajdujące się na liście „99 pytań” są na tyle uniwersalne, że można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że część z nich zostanie użyta w trakcie rozmów wstępnych. No to lecimy :) pytanie na dziś to     Jak Pani przeprowadza analizę? Pierwsze co mi się nasunęło na myśl: „ To zależy ” 😉 , ale żeby na tym nie kończyć, to może napiszę od czego to tak naprawdę zależy. Ostatnio miałam przyjemność być na warsztatach Przewodnik po analizie dla zdezorientowanych- J

Jakie znasz rodzaje diagramów UML – lista 99

Dziś post krótki ale treściwy! Takie podobno cieszą się największym zainteresowaniem 😊 Jakie Pani zna rodzaje diagramów UML ? No i może ktoś się zdziwi, ale wszystkich diagramów UML jest 13 😉 ale oczywiście korzystanie ze wszystkich na raz często mija się z celem, bo projekt np.: nie zakładał tworzenia diagramu rozlokowania, albo wymagane były tylko diagramy przypadków użycia, klas i sekwencji.  Ale ! ale! ale ! to nie jest do końca tak, że jak czegoś na co dzień nie używamy to jest nieistotne i mało ważne.   Bo jeśli np.: okaże się, że w ramach dokumentacji ma powstać jakiś „rysunek” obrazujący relacje pomiędzy odpowiednimi częściami systemu to nie zaczniemy tworzyć nowego typu diagramu tylko skorzystamy z diagramu Struktur Połączonych (bo na kiego grzyba koło na nowo wymyślać). A dlaczego z niego skorzystamy ? bo wiemy, że istnieje i do tego właśnie powinien zostać użyty. A gdybyśmy o nim nigdy nie słyszeli to prawdopodobnie tworzylibyśmy nowe, nikomu

User Stories i Przypadki Użycia na liście 99

Dziś połączymy odpowiedź do trzech pytań z listy 99 😊 Proszę napisać wymganie w formie user stories.  Proszę zapisać wymaganie w formie przypadku użycia. Czym są sytuacje wyjątkowe w opisie przypadków użycia ? No to może zanim zabierzemy się za konkretną odpowiedź, musimy wiedzieć (chociaż tak pokrótce), czym jest User Stories , a czym Use Case . User Stories (US) – inaczej historyjki użytkownika (po angielsku zawsze lepiej to brzmi), są krótką notatką z konwersacji/wywiadu na temat działania systemu. Dzięki User Stories doprecyzowujemy wymagania z rozmowy z klientem. Tylko pamiętajmy, że nie są one po to, aby szukać winnych w razie ewentualnych niedomówień i nie powinny stanowić dowodów w „kwitach” na naszych klientów 😉. [2] User Stories mają w sposób syntetyczny opisywać warunki, jakie powinny zostać spełnione z perspektywy użytkownika i cel, w jakim ta funkcja ma zostać przygotowana.  (definicję tę znalazłam w kursie Specjalistów Analizy )[3]. Ważne jest to,