Przejdź do głównej zawartości

Kurs Specjalistów Analizy – Analiza IT Recenzja

Jakiś czas temu na moim ulubionym blogu o Analizie IT pojawił się wpis dotyczący konferencji Request (więcej informacji na temat konferencji znajdziecie tutaj.

Prócz standardowych informacji czyli, czego możemy się spodziewać po konferencji, gdzie się odbędzie, kto ją prowadzi itp., itd. pojawiła się informacja o konkursie, który Hania przygotowała dla swoich odbiorców. Wygraną była zniżka na konferencję oraz jeden z produktów, który można znaleźć na stronie Analiza IT.

Postanowiłam pomóc szczęściu i wystartowałam w wyżej opisanym wydarzeniu 😊
Okazało się, że moja odpowiedź na pytanie konkursowe była na tyle dobra, że trafiłam do wygranej dwójki. Później dostałam maila od Hani, w którym prócz gratulacji, dowiedziałam się jak mogę wykorzystać swoją wygraną i wybrać najbardziej odpowiadającą mi nagrodę. Zdecydowałam się na Kurs Specjalistów Analizy IT.

Nie bardzo wiedziałam czego mam się spodziewać, nigdy wcześniej nie uczestniczyłam w kursach e-learningowych, ciężko było mi sobie wyobrazić „naukę” przez Internet, ale jako Analityk, postanowiłam nie zamykać się na „nowe” i wraz z pierwszą lekcją, wzięłam się ostro do pracy.

Lekcje przychodzą co dwa dni i są opisem różnych zagadnień, metodyk, dobrych praktyk, technik i kompetencji. Na końcu każdej lekcji są dwa zadania, podstawowe i dla zaawansowanych. Na razie udało mi się wykonać wszystkie zadania podstawowe, niestety ze względu na brak czasu nie zabrałam się za zaawansowaną wersję, ale wiem, że jak tylko do niej przysiądę, to bardzo mi to pomoże w dalszym rozwoju zawodowym.  

Zastanawiam się, komu warto polecić ten kurs.

Wg mnie wszystkim, którzy są tuż przed zmianą stanowiska z juniora na specjalistę. Osoby, które pierwszy raz spotykają się z Analizą Biznesową mogą nie do końca rozumieć kontekst niektórych lekcji (chociaż w każdej z nich jest krótki opis teoretyczny, tak, aby każdy, nawet Ten, co nigdy koło analizy biznesowej nie stał, mógł się zmierzyć z danym tematem).

Jeśli chodzi o cenę, to jest ona jak najbardziej adekwatna do jakości tego kursu. Często wydajemy dużo większe pieniądze na totalne głupoty, a tu mamy solidną porcję wiedzy okraszoną sporą ilością linków do wielu ciekawych stron internetowych oraz literatury, w której możemy szukać inspiracji i rozszerzać interesujące nas tematy. Ja zdecydowałam się na wydrukowanie każdej z lekcji i uzbierała mi się spora „księga”, z której na pewno będę nieraz korzystać. Osobiście czekam na kolejne kursy, które pojawią się na stronie. Na pewno chętnie wezmę w nich czynny udział.

Lekcje, która najbardziej mi się podobały to zdecydowanie te:

  • O tablicy decyzyjnej, ze względu na to, że zadanie końcowe było na pograniczu matmy i analizy (moje ulubione),
  • O „personach”, jak je identyfikować i opisywać, po co są i kiedy powinno się ich używać,
  • O Analizie ryzyka – mimo, że temat jest bardzo obszerny to w kursie został opisany bardzo „pigułkowo” ale mam wrażenie, że nie został pominięty żaden ważny aspekt tej analizy.

Na koniec pochwalę się swoim wynikiem 83% 😊, zatem załapałam się do grupy szczęśliwców, którzy wylądują w rejestrze najlepszych kursantów i otrzymam imienny dyplom ukończenia kursu.
Ktoś może powiedzieć, „EE a co taki kwitek nam da”. Może niewiele, ale uważam, że mądry pracodawca wynagrodzi pracę i czas, który został poświęcony na realizację tego zadania. Bo jednak ja usiadłam, przeczytałam każdą lekcję sumiennie po kilka razy, wykonałam wszystkie zadania, pozdawałam testy, które pojawiają się w co dziesiątej lekcji i uzyskałam wynik powyżej 70 % 😊 a ten co mówił „EEEEE” nie! 😊



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak Pani przeprowadza analizę? Pytania rekrutacyjne na Analityka Biznesowego

Na moim ulubionym  blogu o analizie znajduje się post z 99 pytaniami, które mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko analityka biznesowo/systemowego. Przejdź do pytań   Od dziś będę opracowywać pytania znajdujące się na tej liście, co w konsekwencji pozwoli mi na sporządzenie obszernego materiału, który ułatwi przygotowanie się do skomplikowanego procesu rekrutacyjnego.   Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że ile firm tyle różnych procesów i pytań kwalifikacyjnych, ale zagadnienia znajdujące się na liście „99 pytań” są na tyle uniwersalne, że można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że część z nich zostanie użyta w trakcie rozmów wstępnych. No to lecimy :) pytanie na dziś to     Jak Pani przeprowadza analizę? Pierwsze co mi się nasunęło na myśl: „ To zależy ” 😉 , ale żeby na tym nie kończyć, to może napiszę od czego to tak naprawdę zależy. Ostatnio miałam przyjemność być na warsztatach Przewodnik po analizie dla zdezorientowanych- J

Jakie znasz rodzaje diagramów UML – lista 99

Dziś post krótki ale treściwy! Takie podobno cieszą się największym zainteresowaniem 😊 Jakie Pani zna rodzaje diagramów UML ? No i może ktoś się zdziwi, ale wszystkich diagramów UML jest 13 😉 ale oczywiście korzystanie ze wszystkich na raz często mija się z celem, bo projekt np.: nie zakładał tworzenia diagramu rozlokowania, albo wymagane były tylko diagramy przypadków użycia, klas i sekwencji.  Ale ! ale! ale ! to nie jest do końca tak, że jak czegoś na co dzień nie używamy to jest nieistotne i mało ważne.   Bo jeśli np.: okaże się, że w ramach dokumentacji ma powstać jakiś „rysunek” obrazujący relacje pomiędzy odpowiednimi częściami systemu to nie zaczniemy tworzyć nowego typu diagramu tylko skorzystamy z diagramu Struktur Połączonych (bo na kiego grzyba koło na nowo wymyślać). A dlaczego z niego skorzystamy ? bo wiemy, że istnieje i do tego właśnie powinien zostać użyty. A gdybyśmy o nim nigdy nie słyszeli to prawdopodobnie tworzylibyśmy nowe, nikomu

User Stories i Przypadki Użycia na liście 99

Dziś połączymy odpowiedź do trzech pytań z listy 99 😊 Proszę napisać wymganie w formie user stories.  Proszę zapisać wymaganie w formie przypadku użycia. Czym są sytuacje wyjątkowe w opisie przypadków użycia ? No to może zanim zabierzemy się za konkretną odpowiedź, musimy wiedzieć (chociaż tak pokrótce), czym jest User Stories , a czym Use Case . User Stories (US) – inaczej historyjki użytkownika (po angielsku zawsze lepiej to brzmi), są krótką notatką z konwersacji/wywiadu na temat działania systemu. Dzięki User Stories doprecyzowujemy wymagania z rozmowy z klientem. Tylko pamiętajmy, że nie są one po to, aby szukać winnych w razie ewentualnych niedomówień i nie powinny stanowić dowodów w „kwitach” na naszych klientów 😉. [2] User Stories mają w sposób syntetyczny opisywać warunki, jakie powinny zostać spełnione z perspektywy użytkownika i cel, w jakim ta funkcja ma zostać przygotowana.  (definicję tę znalazłam w kursie Specjalistów Analizy )[3]. Ważne jest to,